Pähkinänkuoressa

(pöllitty jostain Twitterin kautta)

(pöllitty jostain Twitterin kautta)

0 kommenttia artikkeliin ”Pähkinänkuoressa

  1. Mä olen kyllä introvertti, mutta en pysty samaistumaan tuohon taulukkoon kovinkaan vahvasti. Toki siinä jotain tuttuakin on.

    Tykkää

  2. Pidän itseäni pohjimmiltaan ekstroverttina, vaikka olen mainiosti viihtynyt vuoden kotona veluuripöksyissä yksikseni mukatutkien.

    Taulukosta minuun osuu kaksi kohtaa totaalisesti. Ensimmäinen on introvertin määritelmä ekstrovertista. Kerran työpäivän päätteeksi yksi kollega sanoi minulle:”Nyt olen kyllä ihan uupunut, kun olen koko päivän viettänyt kanssasi (sattui olemaan samana päivänä kahden eri hankkeen palaverit, ja me molemmat kummassakin mukana). Ei sanonut sitä mitenkään pahalla, vaan sillä tavalla voipuneesti ja syvään huokaisten. Sittemmin olen paljon miettinyt tuota: onhan se vähän noloa, jos itse saa energiaa ihmisten kohtaamisesta ja tulee samalla ryövänneeksi toiselta kaiken puhdin!

    Toinen osuma tulee siitä, että todellakin, jos keskusteluun tulee taukoja, alan pikapikaa niitä täyttää. En tulkitse sitä hyviksi tavoiksi tosin. Minun vaan on epäsuomalaisen vaikea kestää keskustelun taukoja. (Olin kerran jossain kurssilla, jossa kerrottiin, että jokaiselle kulttuurille on tyypillistä eripituinen hiljaisuuden sietäminen. Italialainen kokee tauon ahdistavaksi nopsemmin kuin saksalainen jne. Tämän jälkeen puhuja lisäsi, että on kaksi porukkaa, joilta hiljaisuudensietokykyä ei ole pystytty mittaamaan: eskimot ja suomalaiset, kummatkin voivat olla vaivautumatta hiljaa forever)

    -Sä
    PS Minun kotiini ei koskaan kutsuta ketään. Syy 1: meillä asuu se mies, jota kukaan ei mielellään tapaa ja Syy 2: meillä asuu se nainen, joka ei siivoa.

    Tykkää

  3. Kai meissä kaikissa on siivu sitä toistakin. Täytyy myöntää, että nautin tosi paljon ekat kolme tuntia istuessani semmoisessa seurassa jossa läppä lentää taukoamatta ja saa kikatella itsensä tärviölle. Jos tää tapahtuu siis max kerran kuukaudessa, mieluummin ehkis harvemmin :-) Allekirjoitan introvertti-kohdista kyllä iloisesti jokaikisen.

    Tykkää

  4. Osuu jokainen introverttikohta. Erittäinkin arvostan kirjan määritelmää numero 2).

    Myös ekstrovertin määritelmä on aika hieno. Toinen niistä kahdesta kaverista on. Olen aina sanonut, että ihan kiva tyyppi, mutta voi jessus miten väsyttävää seuraa, ei kestä tavata montaa kertaa vuodessa eikä aina puhua puhelimessakaan.

    Tykkää

  5. Henna :-D Sepä siinä! Ois niitä tavallaan ihan kiva tavata, mutta hankaluus, kun niistä ei pääse eroon esim. komeronhyllylle taittelemalla ekan puolen tunnin jälkeen! (Samaa sanoin vuosia sitten miesehdokkaista, ehkä tää on jotenkin leimallista… komeroon taittelu, hmmmm)

    Tykkää

  6. Onneksi mulla tuo mies osaa joskus olla hiljaakin. Välillä sille kyllä pitää huomauttaa, että koitahan rauhoittua välillä, ja ota lääkkeet myös.

    Tämä kyseinen kaveri kävi taannoin. Saattaa olla että tuossa marras-joulukuun tienoilla jaksaa taas. Onneksi se ei asu mitenkään lähellä. Minusta on hyvin kuvaavaa, että se tykkää ajaa autolla pitkiä matkoja, koska silloin saa omaa aikaa. Sen talouteen kuuluu yksi aikuinen ja kissat, ja omaa aikaa pitää hakea autosta!

    Tykkää

  7. Mää taas jälkikäteen huutelen :-) Jännä tämä homma, että oon aina luullut ja kuvitellut, että olen ekstrovertti, mutta jatkuvasti näissä määritelmissä pamahtaa toi introverttius taholleni. En tajuu. Ja sit vähän särähtää näissä se, että — no okei, huumoria mutta silti — ekstroverttius näytetään liitettävän — no okei, leikillään mutta silti — jonkinlaiseen typeryyteen, eli tyyppi pälättää, vöyhöttää eikä osaa lukea (saati että tykkäisi kirjoista). Jos introvertit esitettäisiin — hirveen leikillisesti toki — seiniin tuijottavina mölleinä, joiden päässä ei liikahda sitten niin mikään, paitsi persielle potkittaessa, olisi se vähän sama juttu. Ehkä.

    Tykkää

Sisään vaan, on siitä isompikin tullut!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s