Kaksi asiaa

Asiaa.

1) Kirjat. Viime aikojen huippuja on Jennifer Eganin Sydäntorni (jota ehdin jo WRS:lle mainostaakin) ja lo behold, suomalainen kirjailija Marisha Rasi-Koskisen Valheet. Jälkimmäinen on niin kova, että piti jokaisen luvun jälkeen laittaa kirja pois, sanoa ”huh-huh” vähän silleen pelokkaasti ja mennä hetkeksi tekemään jotain muuta. Luettava ja mukaansa sieppaava suomalainen kirjailija yllättää aina. Että sellaisia voi olla ihan useitakin elossa yhtäaikaa, en ois uskonut.

2) Salitreenit. Auttakaa, kertokaa? * EDIT! TÄHÄN SAIS KOMMENTOIDA VIELÄ LISÄÄKIN!* Koska jumppaan vain kotona, mulla ei ole mitään käsitystä siitä, millaisilla painoilla ihmiset yleensä tekee juttuja. Luin eilen Kukka Laakson blogista, että hän käyttää maastavetoon 80 kg. Ai jaa, mä nostan suunnilleen kahta mustikkaa. Kaikki perspektiivit meni. Antakaa mulle vähän maastomerkkejä, te jotka käytte salilla ja tiedätte paljonko itse nostatte ja kaverit nostelee! Sanotaan nyt vaikka että seuraavat:
– maastaveto
– penkkipunnerrus (kapea leveä eri?)
– yliveto penkillä
– kulmasoutu penkillä
– vipunostot penkillä
– pystypunnerrus
– hyvää huomenta
– epäkkäät (olat ylös)
– vipunostot sivulle
– habat käsipainoilla
… ja sitten muuta jos tulee vaan mieleen!

Mulla ei siis ole taljoja eikä muuta salivänkää täällä, ja teknis-tuotannollisista syistä en tee askelkyykkyjä enkä muuta tasapainoa vaativaa. Mutta tanko on, ja käsipainot ja kaikki on koottavia.

0 kommenttia artikkeliin ”Kaksi asiaa

  1. Noonniih, nyt päästiin mun lempiaiheeseeni!

    Varsinaista maastavetoa en tee, mutta suorin jaloin maastaveto 50 kg, penkkipunnerrus tangolla jotain 32,5 kg ja käsipainoilla 11 kg/käsipaino, kulmasoutu 23,5 kg, vipunostot sivulle 4 kg (näissä ei tarvi kuulemma olla mitään egolisää, pienemmätkin painot riittää), pystypunnerrus 8 kg, habat 9 kg… Riippuu aina tietysti vähän sarjoista ja ohjelmasta ylipäänsä, että mimmoisilla painoilla noita vääntää, mutta tuossa nyt esimerkkejä viimeisimmistä. Onkohan ranskalainen punnerrus sama kuin yliveto? Siinä mulla on mutkatanko + 5 kg, en tiedä paljonko se tanko painaa. Sitten on lisäksi vielä esim. kohautukset 16 kg käsipainoilla ja pystysoutua 20 kg tangolla. Ja mitä kaikkee.

    Mutta ei kai niitä painoja silleen voi verrata, että millä joku toinen tekee. Riippuu ihan ihmisestä ja treenistä ja kauanko sitä on tehnyt ja kyl sä tiiät.

    Tykkää

  2. Minä olen yleensä pitänyt osviittana sitä, että kun toistojen määrä alkaa mennä yli 16:n, niin lisätään painoa, ja että kokeilemalla sen painon joutuu etsimään, kun tangotkin painaa jotain ja jos laitteita käyttää, niin ikinä ei tiedä, mitä ne numerot niissä edustaa. Mutta varmaan noin puolet noista Tiinan käyttämistä painoista…

    Tykkää

  3. Kiinnostava tuo Lauran 16, en oo testannut moista mutta pittääpä kokeilla! Oon lähinnä pyrkinyt siihen, että pystyisi tekemään juttuja 10 x 3 niin että jotain tuntuisi mutta ei tarviis itkun ja huudon kaa yrittää. Tai siis jos tuntuu kovin kevyeltä, sitten oon toistanut vaik 15 kymmenen sijaan.

    Tiinalle suurkiitos myös osviitasta! Mulla on tangon ja käsipainojen ”akselin” painot mukana omissa laskuissa kun kerta tiedän että tanko on 6kg ja painokikkare 600g. Kaikki mun painot on paljo pienempiä kuin Tiinan, tangolla teen 18kg juttuja jos viimeisin lisätty paino on pieni, ja toisinaan 21kg jos isompi. Käsipainoissa on sama, se on vähän päivän ja jaksamisen mukaan 5-8kg.

    Maastaveto 50kg?? Ehkä unessa.

    Tykkää

  4. Paluuviite: Nuutumus | Laua ääres

Sisään vaan, on siitä isompikin tullut!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s