Vinkki epätyhmiin selfieihin

Mun pärstä luontuu erityisen huonosti hyviksi kuviksi. On kuvauksellisia ihmisiä ja ei-kuvauksellisia, eikä tällä ole välttämättä hirveästi tekoa sen kanssa, onko ihminen länsimaisin kauneusstandardein sovitusti ”kaunis”.

Kuitenkin, pärstäkuvia tarvitaan, varsinkin kun pörrää somessa sen verran kuin meikäläinen. On noloa pitää esillä liian vanhaa kuvaa – ikäänkuin haluaisi esittää itsensä nuorena ja freesinä vaikka todellinen ulkomuoto on harmaa säkki – ja uusia kuvia tarvitaan myös tunnistettavuuden takia kun tukanväri tai -pituus muuttuu, silmiklasit muuttuu tms.

Kehtaako sitä pyytää kamerakavereita ottamaan kuvia omasta naamavärkistä? No ei. Sittenpä pitää pärjätä selfieillä. Patsastellaan kotona peilin ääressä tai suristellaan PhotoBoothilla, aina yhtä paskat lopputulokset, koska naamasta ei vaan saa hyvää kuvaa. Varsinkaan jos pinkeänä yrittää.

Mutta vihdoin keksin, miten ei-kuvauksellisestakin naamasta saa siedettäviä kuvia! Koko homman ydinhän on rempseä onnellisuus. Ei hyvät meikit tai täydellinen tukkalaitos, vaan rela hyvämieli. Ja milloin olen onnellinen hyvissä valaistusolosuhteissa? No, esimerkiksi kävellessäni kadulla kivassa säässä. Siispä hyvät asiat mielessä hyvässä säässä ulos, känny tanaan ja kamerapuolen vaihto. Sitten vaan kävelee ja räpsii räps räps räps. Ulkopuolisista näyttää siltä kuin akka ottaisi maisemavideota kävelystään – tää ei ole siis edes noloa. Lopputuloksena sata tuhottavaa kuvaa ja muutama ihan käyttökelpoinen.

Siitä vaan :-)

EDIT Yle uutiset selfieistä

9 kommenttia artikkeliin ”Vinkki epätyhmiin selfieihin

  1. 1) Ei kannattaisis em. syistä 2) Ei tarvi, koska mulla on tarpeeksi ihan hyviä selfieitä joihin olen itsekin tyytyväinen.
    Kiitos kumminkin tarjouksesta!

    Tykkää

  2. Singaporessa oli myynnissä sellaisia selfie-varsia eli vähän niin kuin vanhanajan kamerajalustoja, mutta tarkoitettu käden pidennykseksi selfien ottamiseen. Nauroin itsekseni tyhmälle kauppiaalle kunnes huomasin, että joka toisella on sellainen mukanaan.

    Mä olen aivan liian vanha tähän maailmaan.

    Tykkää

  3. Voi /mek :-D Sä oot aina niin söpö! Kiva kun tulit käymään taas tääl.

    Onkohan singaporelaisilla jotenkin liian lyhyet kädet? Mulla ainakin riittää ihan hyvin…

    Tykkää

  4. Ainahan mä täällä, yleensä vain piiloittelen varjoissa…

    Voipi tietty olla jotain tekemistä silläkin, että selfieen pitää mahtua koko kaveriporukka ja tietty tausta kanssa että voi naamakirjassa hehkuttaa.

    No mulle on oma nuorisokin jo aikoja sitten sanonut tästä some-maailmasta jotta ”mä tiedän että sä et ymmärrä, mutta tämä on nyt iso juttu” kun halusi ostaa softaa twitteriä varten. Yritä nyt tommosten kanssa sitten elää sotilaallisesti.

    Tykkää

  5. Ai koko kaveriporukka, no mulla ei oo noita ongelmia, otan selfietä vain isossa tarpeessa ja ihanasta itestäni.

    Sä voit sanoa nuorisolle, että sähän olit somessa jo ennen kuin koko termiä oli olemassakaan. Niinhän me oltiin! (Ja sit nuoriso vastaa että älä jaksa, mitä sitte, se oli silloin ja nyt on nyt, mee järjestelee sotakuvia tai jotain. )

    Tykkää

Sisään vaan, on siitä isompikin tullut!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s