Villi ja vapaa arkipäivänä

Hämmentävän tuottoisa lomapäivä!

Ekana aamulla oli etappi ykkönen: lakuportteri. Nyt sitä ei ole Hellsingissä kunnollisia määriä (enemmän kuin kaksi pulloa) enää kuin yhdessä Alkossa. Tuonne keitaalle oli/on matkaa kotoani puolen tunnin bussissa istumisen verran. HSL:n hauska arvonta – reittioppaaksikin kutsuttu – ehdotti ottamaan bussin x ja vaihtamaan bussiin x, josta jäisi käveltävää enää y. Mietin, että mitä hitsii, ja päätin tarkistaa suoraan kotini edestä menevän bussin reitin. Aivan, sen päätepysäkkihän on kyseisen Alkon vieressä. HSL:n reittiopas – oon puhunut tästä ennenkin

Eniveis! Siellähän sitä oli, ja maistamatta ostin kuusi pulloa että riittää tulevaksikin illaksi. Ja nyt maistettuani voin sanoa: monenlaista hyvää olen juonut, mutta kyllä tää on niin kärkieliitissä. Nami-nami-NAMI!

Toka etappi: käytetty ompelukone. Olin hiukan vilkuillut netistä, mutta paikanpäällähän sen vasta näkee. Menin Eerikinkadulla olevaan liikkeeseen katsomaan kierrätettyjä. Mun ompelutarpeet on varsin vähäiset, ja suora tikki plus siksakki perussettinä ok. Ostin kumminkin semmosen muovisen, kun siinä oli vähiten erilaisia ompeleita. Jos jää etsimään rankempaa kuin muovista, niin sitten saa käyttää aikaa etsimiseen. Myös hinta oli kelpoisa. Kotiutin suorilta.

Kolmas etappi: leffa. Tämä olisi onnistunut paremmin jollain muulla aikataululla. Vältän elokuviin menemistä illalla, koska ääliöt on liikkeellä silloin. Tästälähin pitää muistaa, että perjantaisin klo kolmen jälkeen on jo ilta. Liian levotonta yleisöä. Leffakin oli kyllä niin paska, että ei kauheesti väliä.

Olen kyllä hirveän tyytyväinen tähän päivään! Asioita tulee tehtyä, kun pääsee arkena liikkeelle. Aion ottaa lisää perjantailomia tässä ja ensi kuussa. Ainakin kampaaja ja hieroja jo varattu.

3 kommenttia artikkeliin ”Villi ja vapaa arkipäivänä

  1. Voi hitsi, mä oisin voinut myydä ton Singer 221K:n. Putsasin ja puunasin huolella. Siinä on tosin vain suora tikki, mutta on ihan paras pikkukone mitä maailmasta löytyy (jos ei lueta 222K:ta mukaan). Eikä vie tilaa. Tai sitten ois myös 401G:tä pari kappaletta.

    Mun kokoelman helmen 431G:n saa ostaa 431 eurolla tai dollarilla.

    Tykkää

  2. HSL. Reittioppaan avulla olen löytänyt niihin paikkoihin, joihin on pitänyt löytää, mutta aika harvoin olen kyllä joutunut käyttämäänkään. Mitään bussinvaihtohommia en ole Helsingissä tehnyt ikinä, enkä toivottavasti joudu tekemäänkään. Mun joukkoliikenne-, ym. rajoitteilla en löytäisi perille ikinä millään ohjeilla, hyvillä enkä huonoilla.

    Tykkää

Sisään vaan, on siitä isompikin tullut!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s