Työmatkan tulevaisuus

HSL julkisti sitten syksyn muutokset metro- ja bussiliikenteeseen. Nyt jos joku vielä sanoo, että metro varmaan helpottaa, niin tirvasen.

Ensinnäkin metro muuttaa mun nykyisen bussin reittiä niin, että nykyisen sadan metrin kävelymatkan pysäkiltä työpaikan ovelle sijaan kävelyä tulee yli puoli kilometriä. Tosi paljon kiitoksia, sanoo paskat jalat. Jos käyttää metroa, valittavana on kaksi huonoa pysäkkiä, samoin kävelyä satoja metrejä.

Näistä sitten valitsemaan. Mikään bussi ei tuo enää tuohon lähimmälle pysäkille, ellei sitten lähde keskustan kautta niissä busseissa, jotka on täy… hetkinen. HETKINEN. Onkos niitä busseja sitten enää olemassakaan?! EIPÄ OLE! TÄNKJUU VERI MENI!! :-(((

Okei, metro alkaa toimia mulle sitten kun duuniin rakennetaan uusi talo. Talo valmistunee vuonna 2018. Mutta sitä ennen… ei oo iloista.

Advertisements

17 kommenttia artikkeliin ”Työmatkan tulevaisuus

  1. Joo, mä en ihan tajua tota Espoon touhua kanssa. Mun elämääni toi vaikuttaa sillä tavalla, että ennen (tai vielä nykyäänkin) pääsin vartissa bussilla Kampista melkein suoraan yhden ystävän kotiovelle, jatkossa matkasta tulee huomattavasti pidempi sekä kävelyltään että luultavasti myöskin kestoltaan. On se metro vaan kätevä!

    Tykkää

  2. Silloin kun mulla on tylsää, siirrän itseni lukemaan Osmo Soininvaaran blogia. Siellä on aina veret seisauttavaa keskustelua joukkoliikenteestä. Yhteistä joukkoliikennefanaatikoille on, että pysäkkejä pitää vähentää, että raitiovaunut liikkuvat nopeammin. Puhutaan jopa 15 sekunnin säästöstä per linja. Tai jotain. En siis oikeasti ymmärrä, miten palvelu paranee, jos palvelu oikeasti huonontuu. Nyt kun Hämeentiestä tulee joukkoliikennekatu, niin samalla poistetaan yksi vilkkaimmista pysäkeistä ja jengi saa kävellä muutaman ajan seuraavaksi lähimmälle.

    Tykkää

  3. Kas, täällä kirotaan samaa, vaan hieman eri näkökulmasta. Kas kun se Espoon perkeleen Länsimetron valmistuminen vaikuttaa myös meidän Helsingin sisällä kulkevien liikenteeseen. Jostain käsittämättömästä syystä. Täältä meidän Vanhasta Maunulasta lakkautetaan linja 62, joka kulki Mäkelänkatua Kurviin ja siitä Rautatientorille. Ei kulje enää elokuun puolivälistä. Tilalle tulee linja 51, joka ensinnäkin tulee jostain Malminkartanosta, eli voi arvailla miten aikataulut pitää enää tässä kohtaa, erityisesti talvella. Sitten se kurvaakin jo ennen Kurvia Kallion kierrokselle ja päättää reittinsä Hakaniemeen. Sivujuonteena Haagan kautta Manskua Elielinaukiolle kulkeva 63 siirtyykin kulkemaan Kamppiin. Eli meiltä ei pääse enää suoraan Rautatieasemalle. Koska Länsimetro. Ei pääse Kurviinkaan, eli sille entiselle lähimmälle metroasemalle, vaan joutaa istumaan ja kiertelemään Kalliota, että pääsee joskus Hakaniemeen.

    Eli koska Länsimetro, niin hankaloitetaan matkustusta metroasemalle. Ja logiikka tässä oli?

    Tykkää

      • Niin joo, tarjoaahan HSL meille vielä yhden mahdollisuuden päästä metroon ja rautatieasemalle: tästä kulkee myös helvetin hidas kiertelylinja 50, joka menee tästä Metsälän ja Ilmalan kautta Pasilaan ja jatkaa Herttoniemeen. Kiertää noi maaliikennekeskukset sun muut. Eli sillä voi mennä Ilmalan tai Pasilan asemille ja siitä junalla rautatieasemalle, josta pääsee myös metroon. Kätevää! Länsimetro jee!

        Tykkää

          • Se on kyllä sillain jännää että vastineeksi siitä että espoolaiset saa metron, me pohjoishelsinkiläiset menetetään yhteydet metroon ja rautatieasemalle. Vissiin eivät halua, että se uusi metro kuluu käytössä tai jotain. Yksityisautoilua tuetaan.

            Tykkää

            • Kai tuosta vois kirjoittaa HSL:lle. Ei siellä välttämättä tajuta muutosten kaikkia merkityksiä? Tosi ikävän kuuloinen tilanne kyllä.

              Tykkää

              • Tästä on tehty porukalla valituksia ja adresseja ja kaikkea mahdollista silloin kun tämä oli suunnitelmissa, mutta ei apua. Täällä on tosi paljon vanhuksia ja lapsiperheitä, jotka on joukkoliikenteen varassa, mutta ei mitään muutoksia suunnitelmiin saatu.

                Tykkää

    • ”Jännät”, jep. Kunhan tästä päästään sitten oikein käytännön päälle, varmaan kuuluu lisää ihan kokemusperäistä…

      Tykkää

  4. Espoolaiset ”saa” metron. Mun tuntemat espoolaisetkaan ei oo niin riemuissaan tästä jutusta. Toki se metro varmaan olis hyvä LISÄ, mutta jos sillä korvataan kaikki entiset bussilinjat, niin morjens.

    Tykkää

  5. Paluuviite: Aamuylläri – Penni ajatuksistani?

Sisään vaan, on siitä isompikin tullut!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s