Kylmä tee

Jostain blogista kuppasin tämän idean, mutta ihan ite kokeilin, ja toimii.

Kylmää teetä saa kuulemma parasta kylmähaudutuksella. Jos tekee tavallista teetä (kuumaa) ja antaa sen jäähtyä, siihen junttautuu pieni kitkerä maku. Mutta kun laittaa kannuun vettä ja teenlehtiä ja pistää puketin jääkaappiin yöksi, niin aamulla on valmiina kylmä tee. Vualaa.

Olen kokeillut nyt vihreällä teellä ja mustalla (laku)teellä, enkä voi valittaa. Vihreä on ehkä kumminkin parempaa, mutta makuasia. Olen laittanut noi yöksi jääkaapiin, siivilöinyt aamulla toiseen astiaan, sitten takas jääkaappin, ja töistä tultua olen huitaissut koko annoksen samantien. (Hunajahan ei tuu toimeen kylmän veden kanssa, mutta jos makuja haluaa niin sokeria tai sitruunaa sitten.)

Eli suomeksi sanottuna vihdoinkin saatan päästä eroon kaikista noista teepaketeista, joita on tullut osteltua ihan liikaa siihen nähden, miten harvoin viitin oikeasti laittaa teetä.

8 kommenttia artikkeliin ”Kylmä tee

  1. Toimii! Minä laitan kannuun vettä, sitten teen sellaiseen haudutuspussiin (juu nou, niinkuin kahvinsuodatinpussi, mutta teelle) ja yöksi jääkaappiin. Täkäläisen Coffea-kaupan mango-sitrustee (vihreä) on jumalattoman hyvää tuolleen! Melkein parempaa kuin kuumana, vaikka hyvää se on kuumanakin.

    Tykkää

  2. Mä oottelen, että saan avattuja pusseja nyt vähemmäs, niin pääsen sitten avaamaan inkivääri+vihreätee -pussin. Odotan siltä paljon!

    Tykkää

  3. Hei, mullakin on kaapissa muutama pussi teetä, jotka voiskin nautiskella tuolleen. Mä olen lopettanut teen juonnin melkein kokonaan sen jälkeen, kun hommasin tuon Nespresson. Se kahvi on niiiin hyvää!

    Tykkää

  4. Paluuviite: KOULIA | TUOTE

Sisään vaan, on siitä isompikin tullut!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s